luni, 7 ianuarie 2013

Cele două poluri

Duc o viață pe două poluri: una acasă, în Ardeal, și una acolo unde sunt preocupat cu studiile, la Viena. Fie pun accent pe viața personală, fie îmi văd de treabă la studii și la muncă. Cele două se intersectează rar. De obicei, aici la Viena am o activitate intensă la studii și la muncă. Fie că studiez sau muncesc, mă ocup de domeniul comunicării orale, ce îmi creează cele mai mari satisfacții. Interpretez, prezint și traduc. E splendid, îmi place la nebunie!

Intensitatea e copleșitoare. E nevoie să fie așa că nu e timp de stat pe margine. Pur și simplu asta îmi umple zilele. Domeniul acesta nu-mi permite repaus, trebuie să fiu mereu la curent cu tot și cu toate.

Ai grijă să nu ieși din ritm, gândești contrastiv în toate limbile pe care le folosești!

Pe de cealaltă parte, viața personală se trăiește mai mult acasă în Ardeal. Acolo mă revăd cu cei dragi, cu prietenii, rudele, cunoștințele vechi. Simt aerul curat, văd natura unică de care îmi este de fiecare dor când plec din zonă. E senzațional, doar că nu se poate crea un echilibru, o cale de mijloc între cele două lumi.

Ar fi excelent dacă aș putea găsi ambele la un loc. Asta vreau! Să progresez, să lucrez, să evoluez, să nu mă plafonez, să-mi continui activitățile de interpret, prezentator și traducător. Totodată, vreau să mă simt (ca) acasă. Vreau să fiu alături de cei pe care îi iubesc, vreau mediul în care mă simt cel mai bine!

Cred că asta va fi provocarea anului 2013. Vreau să le apropii pe cele două. Vreau mai multă intersectare a celor două lumi în care trăiesc.

Niciun comentariu: