miercuri, 6 martie 2013

Ecoul care răsună după un vis - FOTE

Ascultând melodia Elenei, Ecou, m-am gândit la cele 6 zile de vis pe care le-am petrecut la Brașov în februarie. Poate bănuiți deja subiectul, este vorba despre Festivalul Olimpic al Tineretului European, un eveniment sportiv de înaltă calitate care s-a desfășurat între 17 și 22 februarie. Festivalul a cuprins 8 discipline sportive la care s-au întrecut cei mai buni sportivi juniori ai Europei.

Eu am luat parte la probele de schi alpin, fiind comentatorul celor 5 concursuri extraordinare care au fost găzduite de Poiana Brașov, pe pârtia Subteleferic. Am avut onoarea să comentez în limbile română, germană, engleză și maghiară, simțind din plin atmosfera concursului și valoarea incontestabilă a marelui eveniment care a adus flacăra olimpică în România.

Comentariul sportiv a durat aproximativ 4 ore în fiecare zi. Programul a început la 9:50, când am prezentat informații generale despre proba care urma să se desfășoare. Colegul meu comentator, Mircea Asanache, mi-a fost alături în cursul întregii săptămâni. Ne-am pregătit împreună, am stabilit scenariul și am comentat manșele sportivilor. Ne-am înțeles perfect și ne-am completat reciproc. A fost o experiență fantastică, păcat că s-a terminat acest festival sportiv care mi-a creat atât de multe bucurii.

S-au organizat cinci probe la schi alpin: două concursuri de slalom uriaș și de slalom, respectiv un concurs pe echipe. Probele au început la ora 10 și au durat de obicei până la 14:30. Am avut o scurtă pauză între manșe dar în rest am lucrat cu mare intensitate, furnizând informații spectatorilor și sportivilor. N-am să uit acele zile, mai ales mulțumită faptului că s-a creat o atmosferă extraordinară. Lumea a simțit suspansul, a reacționat la fiecare mișcare și s-a dezlănțuit. Dacă a fost nevoie de aplauze, a aplaudat, dacă am cerut încurajări, publicul a reacționat ca atare și a susținut, a încurajat schiorii. A fost o senzație plăcută să văd că oamenii sunt deschiși la sportul de calitate.

Înainte de a încheia doresc să menționez și munca organizatorilor și efortul tuturor acelor persoane care au contribuit la organizarea acestui eveniment. S-a văzut că cei implicați au dorit să reușească o performanță frumoasă, și rezultatul a confirmat acest lucru. Lumea a fost mulțumită, au existat laude din partea unor specialiști cu experiență în acest domeniu. Vreau să-i felicit pe toți cei care au lucrat la FOTE și sper să ne reîntâlnim cu ocazia altor evenimente de mare anvergură.


Niciun comentariu: